Din Titel

Frågor & Svar konsument

1. Har stopp i golvavloppet i badrummet, hjälper du till med det?

Självklart! Jag rensar rör och avlopp ut till stammen. Är det stopp i stammen behövs mer kraftfulla maskiner, då kontaktar du felanmälan bostadsrättsföreningen eller din hyresvärd.

2. Hur vet jag om det är stopp i stamavloppet? 

Kontakta dina granna ovanför och under dig för att höra om de har samma problem. Har de det, då är det stopp i stammen och du kontaktar serviceanmälan.

3. Min balkongdörr kärvar, är det något du kan hjälpa till med?

Det hjälper jag till med. Jag riktar dörren, eventuellt behöver spanjoletten och handtag bytas och jag kan passa på och sätta nya isoleringslister.

4. Min persienn hänger och jag kan inte använda den?

Då måste jag titta på den för att se om den kan repareras eller att du måste beställa ny. Är det ett stegband i persiennen så kan jag fixa det.

5. Säkringen till köket går hela tiden?

Då får jag göra en felsökning på den säkringslinan.

6. Diskmaskinen läcker

Var läcker den? Vid luckan, rörkopplingar eller slang bakom maskinen?

7. Jag har köpt en köksblandare/kran som jag skulle behöva få monterad

Det hjälper jag till med, jag måste bara veta vilket märke du har köpt.

8. Avflyttningsstädning

Jag hjälper till med avflyttningsstäd och inflyttningsstäd.

9. Jag fick läckage vid duschblandaren och det sprutar en liten stråle kallt vatten hela tiden vid koppling. Ventilen på röret går inte att stänga! den sitter helt fast och jag är rädd att dra sönder den. Vad gör jag? 

Jag förutsätter att du är husägare eller BRF medlem, annars kontaktar du omgående din hyresvärd. Öppna inspektionsluckan i badrummet och stäng av huvudventilen till kallvattnet. Hittar du ingen inspektionslucka får du kontakta jouren. Sprutar det inte så mycket häng en tjock handduk vid läckaget med en hink under så kommer jag under morgondagen.